Mijn eerste reisverslag - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lynn Ordelmans - WaarBenJij.nu Mijn eerste reisverslag - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lynn Ordelmans - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reisverslag

Door: Lynn Ordelmans

Blijf op de hoogte en volg Lynn

30 Januari 2017 | Singapore, Singapore

Hee allemaal! Hier is die dan, mijn eerste reisverslag in Singapore. Het is hier zo mooi en zo gaaf en ook hele gezellige mensen ontmoet. We zijn hier nu drie dagen en hebben al heel veel gedaan en gezien. Zaterdag kwamen we hier aan rond 6 uur. Het was gelukkig net opgehouden met regenen en vanuit het vliegveld werden we gebracht met een taxi naar het hostel. Toen wij aankwamen met onze grote koffers had de taxichauffeur het even moeilijk met het tillen van onze koffers.. maar uiteindelijk is het gelukt en zijn we afgezet bij het hostel. We hebben eerst onze kamer bekeken en zijn daarna gaan klaarmaken voor de avond. Ons hostel zit midden in het uitgaansgebied van Singapore, oftewel erg gezellig dus! We zijn wat gaan eten in de straat en hebben daarna wat gedronken in een barretje. Het was inmiddels 1 uur en alles ging sluiten dus zijn wij ook maar naar bed gegaan. De volgende dag hadden we tijdens het ontbijt besloten om met de hop on hop off bus maar eens de stad te gaan bekijken, als de echte ramptoeristen die wij zijn. We zijn eerst boodschappen gaan doen in Chinatown, echt heel leuk om te zien hoe anders het daar is. Daarna zijn we gaan zoeken naar de stopplaats van de bus. We hadden hem eindelijk gevonden en met de bus zijn we langs allerlei leuke plekjes in Singapore gereden. Hallina en ik wilde al de hele dag naar de subway om wat te eten.. en ik met mijn richtingsgevoel van nul wist zeker dat het op die ene plek zat dus daar zouden we uit gaan stappen. Hallina dacht volgens mij al bij zichzelf, dit klopt niet, maar is me uiteindelijk gevolgd. Natuurlijk klopte mijn richtingsgevoel en zijn we totaal ergens anders beland. Gelukkig had ik mijn reisleidster Hallina bij me en die wist al gauw waar we waren. Maar mijn richtingsgevoel heeft ook zo zijn voordelen. Doordat we namelijk op die gekke plek zijn uitgestapt zijn we wel langs het racecircuit van Singapore gelopen en zijn we bij een groot evenement in Singapore gaan kijken. Het is hier nu het jaar van de kip en daarom draaide alles op dat evenement om de kip. We zijn langs de toeristische route teruggelopen en we zijn ook nog eens onderweg beroemd geworden, want er wilde mensen met ons op te foto. Ze begonnen te lachen toen ze ons zagen, dus ik denk dat het om ons uiterlijk ging;). Uiteindelijk was de fotoshoot voorbij en zijn we in het hostel beland. Onderweg naar de kamer kwamen we onze overburen tegen en we hadden afgesproken om in de avond wat te gaan drinken in de stad. Wij zijn ons klaar gaan maken en met hun mee gegaan. We kwamen in een hele leuke straat uit met nog meer kroegjes en barretjes. De eerste kwamen we alleen niet binnen, want we moesten ons ID laten zien en die hadden we niet bij ons.. We zijn in een barretje beland met hele gezellige livemuziek. We begonnen te kletsen en we kregen het over dingen die we nog wilde doen en zien. Hallina en ik wilde allebei heel graag naar de hoogste Skybar in Singapore om het uitzicht te gaan bekijken. Een van de overburen was er blijkbaar al geweest en de ander wilde het ook graag zien dus besloten we om daarheen te gaan. Het was zo gaaf toen we daar aankwamen. De skybar zit in een hotel met een boot erboven op en op die boot zit de skybar. Het was heel erg gezellig en ook daar hebben we nog allerlei leuke mensen ontmoet. Amerikanen, Grieken en een Belg! Na wat drankjes te hebben gedronken en wat dansjes te hebben gewaagd zijn we uiteindelijk terug naar ons hostel gegaan. Vandaag wilde Hallina en ik de tour afmaken en we wilde graag naar de universal studio's. Dit zijn we ook gaan doen. We kwamen er alleen achter dat een kaartje 75 dollar kostte. Dit vonden wij iets teveel en toen hebben we besloten om met de kabelbaan de stad te gaan verkennen. Er was ons namelijk verteld dat je met die kabelbaan bij een heel mooi strand uitkwam. Dit was zeker waar, we kwamen uit bij santosa beach. Een heel mooi bounty strand. Nadat de foto's waren gemaakt wilden we weer naar de kabelbaan om een andere route te nemen. Net op tijd want het begon in een keer heel hard te regenen.. Na een kwartier was het over en zijn we weer verder gegaan. We zijn uiteindelijk bij een hele mooie tuin uitgekomen, een soort kleine jungle. Er waren jammer genoeg geen apen en de tuin hadden we gezien dus we wilden maar eens terug gaan, want de kabelbaan ging aan zijn laatste ritje beginnen. In de kabelbaan zijn we in contact gekomen met een Amerikaanse vrouw en die heeft nog allerlei leuke plekken verteld die we zeker moeten zien in Maleisië. Toen we eenmaal het park uit waren hebben we dus gepakt die ons weer naar de stad bracht. Eenmaal in de stad moesten we nog een keer de hop on hop off gebruiken om bij ons hostel te komen. Jammer genoeg deed ook die bus zijn laatste ritje en met dat wij met onze bus aankwamen reed die bus weg.. In het vliegtuig onderweg naar Singapore was ons verteld dat het zo makkelijk was om met het openbaar vervoer te gaan, nou dat gingen we dan maar proberen. Bij ons ging dit op de een of andere manier niet zo soepel, blond.. Dus hebben we het op safe gespeeld en zijn we uiteindelijk met de taxi naar ons hostel gegaan. En daar lig ik nu dit verslag te typen. Al met al is het dus volop genieten en lekker vakantie vieren!

Mijn eerste filmpje:

• 30 Januari 2017 - 13:26

Raymond:

Kijk dat zijn nog eens verslagen. Leuk hoor

• 30 Januari 2017 - 13:58

Dorien:

jaloers !!!!!!

• 30 Januari 2017 - 14:03

Liz :

Gaaf Girl! Op naar de volgende.

• 30 Januari 2017 - 17:18

Tako En Inge:

Zo te horen zijn jullie nu al flink aan t genieten.Dat belooft een geweldige tijd te worden!!!

• 30 Januari 2017 - 17:38

Bonne Posma:

Wat mooi Lynn. Leuk verslag en ook gave ervaringen. Top!

• 30 Januari 2017 - 18:08

Jofels:

Goed bezig Lynn, lekker uitgebreid verslag en leuke foto's !!

• 30 Januari 2017 - 19:00

Onno:

Ha Lynn,
    Ziet er goed uit. Volgens gaan jullie het wel redden daar. Blond heeft ook zo zijn voordelen.

• 30 Januari 2017 - 21:58

Willy Vrouw:

Wauw Lynn wat hebben jullie al veel gedaan! Ziet er vet cool uit! Leuke fotoos en filmpje. Heel leuk om dat hier te kunnen bekijken. Geniet nog met z'n tweeën en veel liefs!

• 31 Januari 2017 - 00:57

Lynn Ordelmans:

Wat een leuke en lieve reacties allemaal!

• 31 Januari 2017 - 20:21

Stefanie:

Wat fijn :) Heel leuk geschreven Lynn!! Veel plezier daar!