doei Singapore, hallo Kuala lumpur - Reisverslag uit Kampung Sungai Ramal Dalam, Maleisië van Lynn Ordelmans - WaarBenJij.nu doei Singapore, hallo Kuala lumpur - Reisverslag uit Kampung Sungai Ramal Dalam, Maleisië van Lynn Ordelmans - WaarBenJij.nu

doei Singapore, hallo Kuala lumpur

Blijf op de hoogte en volg Lynn

03 Februari 2017 | Maleisië, Kampung Sungai Ramal Dalam

Hee allemaal! Daar ben ik weer! Mijn 2e verslag van deze reis is dan toch echt een feit. Ik schrijf dit terwijl ik lekker in mijn eigen kamer in het hotel lig. Ik zal eerst onze laatste dagen in Singapore vertellen! Na maandag hadden we allebei zoiets, oké en nu.. we hadden alles gezien voor ons gevoel, maarja we moesten nog wel twee dagen. We besloten om naar little India te gaan en als de echte toeristen die we zijn besloten we te gaan lopen om zo veel mogelijk van de stad te kunnen zien. Het was best ver lopen, maar we hadden natuurlijk een kaart bij ons, alleen liet ons gevoel nu ons beide in de steek. We dachten namelijk dat we in little India waren uitgekomen, maar dat bleek toch een iets kleinere versie van China town te zijn. Nadat onze toekomst was voorspeld door de Chinese kalender (voor mij blijkt 2017 een heel goed jaar te zijn, want ik ben een een tijger) hadden we in de gaten dat we toch niet helemaal goed zaten. We zijn op goed gevoel een stuk gaan lopen en jahoor we hadden het dan toch echt gevonden, little India! Het was erg mooi om te zien en erg kleurrijk, maar wij wilde meer. Daarnaast zagen wij dat alle vrouwen, sommige mannen en zelfs kinderen die bekende stip op hun voorhoofd droegen. Natuurlijk kennen wij die stip wel, maar we wisten de betekenis erachter alleen niet. Met dat in ons hoofd zagen we een mooie tempel en daar wilde we eens gaan kijken, want ja nu waren we er toch. Voor de tempel stonden 2 Indische vrouwen en die bleken erg lief te zijn en hebben onze vraag beantwoord. De stip is als een sieraad bedoeld, maar daarnaast betekend het ook dat ze getrouwd zijn. Wij hadden eindelijk ons antwoord en de vrouwen wilde de tempel in lopen. Jammer genoeg konden wij niet mee, want we hadden niet de juiste kleren aan, maar aangezien de Aziatische vrouwen erg lief zijn, hebben ze een doek voor ons geregeld en konden we toch mee. Het was erg apart om te zien, maar het was wel een hele mooie ervaring. Uiteindelijk zijn we naar het hostel gelopen, maar het was al best laat dus zijn we gauw gaan klaarmaken en de stad in gegaan. We hebben eerst lekker wat gegeten in onze straat, want die zit midden in de uitgaansstraat. Daarna zijn we, omdat het onze een na laatste avond was besloten we om nog even een drankje te drinken in de buurt. Dat hebben we gedaan en het was erg gezellig! Hebben weer 4 leuke meiden ontmoet die ons erg veel hebben vertelt over Maleisië, Bali en Thailand. We zijn uiteindelijk naar huis gegaan en na nog even gefacetimed te hebben met thuis zijn we gaan slapen. Voor de laatste dag moesten we nog wat goedkoops verzinnen en in onze dagen ontbrak nog een ding, SHOPPEN! We hebben eerst lekker uitgeslapen, zijn daarna lekker gaan ontbijten en zijn als echte avonturiers die wij zijn met de metro naar de shoppingmall gegaan! Het was super groot en elke winkel die je je kan bedenken is er! We hebben ons flink ingehouden en na het shoppen zijn we maar weer gauw naar huis gegaan, want het geld brandde toch wel redelijk in onze broekzakken. Onze buurman wist voor de avond nog wel iets heel moois, we zijn met zijn drieën de twee grootste lichtshows van Singapore gaan bekijken, echt heel gaaf! Jammer genoeg moesten we die dag erna vroeg opstaan en nadat we nog even bij de overbuurman hebben gezeten en een huwelijksaanzoek verder waren voor Hallina zijn we gaan slapen. De volgende dag zou om 7 uur 's ochtends onze wekker weer gaan voor ons nieuwe avontuur, Kuala lumpur! Nadat alle koffers waren ingepakt en de kilo's toch nog maar even gecheckt te hebben, hebben we al onze spierballen bij elkaar geraapt en hebben we onze koffers weer de 6 trappen op en af getild om daarna naar het metrostation te kunnen lopen. Bij het metrostation aangekomen moesten we alleen nog even de kaartjes halen en daarna konden we met onze 4 koffers en 2 tassen de metro in. We kwamen erachter dat iedereen in Azië netjes in de rij staat om in de metro te komen.. gelukkig zijn wij niet Aziatisch en wij hebben wij onszelf een beetje naar voren gegooid om zo toch op tijd voor onze vlucht te komen. Aangekomen op het vliegveld hebben we afscheid genomen van onze overbuurman en zijn wij gauw naar onze gate gegaan om daarna naar Kuala Lumpur te kunnen vliegen. De vlucht duurde 40 minuten en alles ging prima. We werden opgehaald door de bewaker van het hotel.. Hmm.. hij wist wel meteen op wie die af moest lopen dus dat scheelde weer een hoop speurwerk voor ons. Bij het hotel aangekomen hebben we eerst onze ogen uitgekeken en hebben we allemaal lieve mensen ontmoet. Daarna begon het ergste, de kamer inrichten en de vele tassen en koffers uitpakken. Ik ben om 12 uur 's middags begonnen en nu kan ik echt zeggen, ja het is mijn plekje! We zijn er achter gekomen dat wanneer je hier naar de mensen lacht en hello zegt, ze helemaal enthousiast worden en proberen in het Nederlands terug te praten. Wij zijn daarna even boodschappen gaan doen. Er gaat constant een busje van het hotel naar Kuala Lumpur, dus dat is wel prettig! De KLM verblijft ook in dit hotel, waardoor we alweer steeds meer weten over deze stad! Na de boodschappen hebben we onze laatste dingetjes gedaan en zijn we lekker op de kamer gaan hangen om even te wennen. Ik heb nog even gefacetimed en nu lig ik lekker in bed! En is eigenlijk ook tijd om te gaan slapen, dus dat ga ik ook maar doen! Slaaplekker allemaal! Kus van mij!

• 02 Februari 2017 - 23:25

Willyvrouw:

Hoi Lynn wat schrijf je ontzettend leuke reisverslagen! Echt heel leuk om te lezen hoe het je vergaat! You go girl! Dikke kus

• 03 Februari 2017 - 08:56

Raymond:

Hey schat
    Leuk
    Om te lezen. Zo is de file in ieder geval minder saai.

• 03 Februari 2017 - 10:25

Oma:

Hoi llyynn

Wat leuk datik je op de foto kan zien en jou een beetje kan volgen door jou verhalen

Veel plezier
    Groetjes Oma

• 04 Februari 2017 - 09:26

Vera:

Super leuk om te lezen Lynn!
    En nu gaat het echt gebeuren :)

Liefs

• 04 Februari 2017 - 12:31

Inge En Tako:

Hey Lynn ,

Leuk om weer wat van jullie avontuur te lezen.
    Jij schrijft echt heel gezellig ,zien t zo voor ons hoe jullie daar rondlopen.

Groetjes en we kijken uit naar t vervolg.

• 04 Februari 2017 - 12:45

Pat:

Gaaf om zo een beetje mee te kunnen reizen met je!!
    dikke knuffel Pat

• 05 Februari 2017 - 10:40

Oma:

Fijn dat ik je even gezien heb.

• 06 Februari 2017 - 10:42

Onno:

Ha Lynn,
    Veel dingen gedaan in die paar dagen. Moest aan Madrid denken waar we met Raymond, Bonne en Gre waren. Je kan veel doen op een dag. Erg leuk om te horen waar jullie mee bezig zijn. Volgens mij gaat vanaf nu het werk beginnen. Veel plezier en tot de volgende mail.