werken is begonnen - Reisverslag uit Kampung Sungai Ramal Dalam, Maleisië van Lynn Ordelmans - WaarBenJij.nu werken is begonnen - Reisverslag uit Kampung Sungai Ramal Dalam, Maleisië van Lynn Ordelmans - WaarBenJij.nu

werken is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Lynn

08 Februari 2017 | Maleisië, Kampung Sungai Ramal Dalam

Hee allemaal! Ik dacht het is weer tijd voor een reisverslag, ik heb namelijk nog zat te vertellen! De eerste dagen in Kuala Lumpur zijn een feit en ik kom steeds meer op mijn plek te zitten hier. Het werken is begonnen, maar daar vertel ik straks over! Eerst moet het leuke gedeelte nog worden vertelt en dat is vakantie! Donderdag waren we aangekomen in het hotel en zoals ik al in mijn vorige verslag had verteld zijn we onze kamer gaan inrichten en hebben we wat boodschappen gedaan. De 2e dag hebben we eerst het zwembad ontdekt en er natuurlijk even aangelegen, want die bedjes moeten natuurlijk wel even getest worden. Daarna zijn we Kuala Lumpur maar eens gaan ontdekken. Woow wat is Kuala Lumpur anders dan Singapore. Dat was dus even wennen. Het is hier een stuk viezer en armer dan in Singapore.. Daar was bijvoorbeeld geen zwerver te bekennen en hier best wel veel.. Daarnaast riskeer je ook redelijk je leven wanneer je hier wilt oversteken. In Singapore hadden ze oversteekplaatsen waar alle auto's netjes stopten als het rood was. Hier zijn er ook oversteekplaatsen, maar volgens mij snappen de mensen hier niet precies wat het betekent want ze scheuren er keihard overheen. We zijn natuurlijk weer zoals de echte ramptoeristen die wij zijn de stad gaan ontdekken via de hop on hop off bus. Dat is nog best een gedoe om die bus te vinden, omdat er weinig mensen hier gebruik van maken. Uiteindelijk hadden we hem natuurlijk gevonden, doordat ik zo'n geweldige reisleidster bij mij heb. Na voor mijn gevoel 5 keer hetzelfde rondje gereden te hebben, omdat we iets te lekker zaten en we ons kleurtje al lichtelijk zagen komen dachten we, we blijven vooral nog lekker even zitten. Nou okee na het zesde rondje zijn we uitgestapt en zijn we maar de grote shoppingmalls ingegaan. We moeten natuurlijk ook even weten waar we alle leuke winkels kunnen vinden he, een belangrijk punt dus van onze ontdekkingsreis in KL. We hadden honger en moesten maar eens wat gaan eten en we wilde allebei iets typisch Maleisië's proeven! Dus hebben we gekozen voor een pizza Magherita en een spaghetti Bolognese, meer Maleisië's kan toch niet! Ook daar zaten we weer te lekker en na te genieten van ons lekkere eten waardoor we de bus hadden gemist, dus moesten we toch nog maar even verder de shoppingmalls induiken. We kwamen uiteindelijk in een hele grote shoppingmall uit met op de 5e verdieping een soort van attractiepark! Heel gaaf om te zien! We konden daar ook bowlen en aangezien wij daar zo goed in zijn, hebben we dat gedaan. Ik heb verloren met 30-110 dus misschien moet ik nog even nadenken wat nou echt mijn talenten zijn, maar het was wel ontzettend gezellig! Wat ons ondertussen ook was opgevallen, was dat we hier nog populairder zijn dan in Singapore! Hier ben je echt apart voor de mensen en iedereen kijkt naar je. Uiteindelijk hebben we de bus toch gehaald en zijn we lekker terug gegaan naar het hotel. Het was al laat en zijn ook maar gaan slapen. De 3e dag zijn we de bata caves gaan bezoeken. Dit is een groot heilig beeld waar veel mensen gaan bidden en kippen offeren. Opzich als ik eerlijk moet zijn ben ik niet zo cultureel aangelegd en ging het ons niet echt om dat grote beeld, maar meer om de te gekke apen die daar rond liepen. Er liepen er zoveel en je mocht ze ook gewoon voeren. Maar ondanks dat het ons om de apen ging moesten we natuurlijk wel even een beetje cultureel doen, anders zijn we natuurlijk niet de echte toeristen. We wilde er natuurlijk wel een beetje leuk uit zien voor iedereen, maar daarbij hadden wij er niet aan gedacht om onze benen en schouders te bedekken, dus daar moesten doeken omheen. Om bij de heilige tempel te komen moet je meer dan 260 trappen op, die je trouwens daarna ook weer af moet. Wauw daar krijg je beenspieren van! Maar die trappen op lopen was niet zo erg want we hadden veel gezelschap! Er kwam een aap naast ons zitten en wij wilde graag een foto met hem. Toen wij ons wilde omdraaien voor de selfie, werd die denk ik moe van ons omdat het zo lang duurde. Hij begon vreselijk te gapen en toen zagen we me een paar tanden!! Maar de selfie is toch gelukt. Toen we verder naar boven liepen had een aap blijkbaar ontzettend zin in een sigaret. Een man had namelijk zijn tas op een steen neergezet en even niet opgelet, ja dan ben je te laat.. voordat de man het wist was het pakje sigaretten uit zijn tas en had de aap de aansteker al gauw te pakken. Hij begon er in te bijten dus zijn wij maar gauw doorgelopen. Eenmaal aangekomen in de tempel leek het net een hele grote grot met op sommige plekken wat kleine heilige gebedsplekken. Er liepen ook veel kippen, want we denken dat de vrouwen daar die beestjes offeren aan de heilige, best wel zielig.. eenmaal daar aangekomen had ik weer even een famous momentje. Twee mensen wilde met me op de foto en aangezien ik me aan hun vriendelijke cultuur wil aanpassen zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen. Uiteindelijk hadden we het wel gezien en wilde we graag terug naar het koele zwembad. Tuurlijk moesten wij zoals ik al vaker heb gezegd als de echte avonturiers ook hier weer het openbaar vervoer ontdekken. Dat is hier ook al best lastig, want om op een plek te komen, moet je 3 vervoersmiddelen gebruiken. Uiteindelijk hadden we de monorail, de bus en de trein gepakt. Ik vond het een slim idee om bij Kuala lumpur uit te stappen, want Ik dacht dat mijn richtingsgevoel nu wel iets beter zou zijn.. niet dus haha en jammer genoeg stemde Hallina met mijn niet al te geweldige idee in. We kwamen compleet ergens anders uit en hebben anderhalf uur gelopen! Je moet daar langs de snelwegen lopen en soms zelfs oversteken om op de goede weg te komen, dus we waren wel blij toen we 2 lotgenoten hadden gevonden. Ook zij konden het station niet vinden en uiteindelijk hebben we hem met zijn 4en gevonden. Uiteindelijk waren we ook weer te laat voor die bus en moesten we 3 uur wachten op de volgende. Dit was opzich niet heel erg want we hebben heel erg lekker gegeten! En nu alweer zo lekker Maleisië's! Een hamburger met frietjes, we konden ons niet meer aan hun cultuur aanpassen dan dat we nu deden. We hadden nog genoeg tijd en we wilde graag de twintowers zien, maar dan wel verlicht. Dat was erg gaaf om te zien, alleen de foto maken ging wat lastiger aangezien het gebouw, het grootste gebouw ter wereld is. Nadat we ze hadden gezien was het rennen om nu wel onze bus te kunnen halen! En jahoor het was gelukt!! We zijn daarna gauw naar bed gegaan en lekker gaan slapen want die dag daarna zou onze laatste relax dag zijn. De laatste dag was aangebroken en we hadden afgesproken om niet van onze bedjes af te komen. Met uitzondering van een duik voor de hitte, of om even wat te eten of te drinken! Wij hadden onze relax dag erg zonnig en lekker voor gesteld, Maarja je bent met een Ordelmans op vakantie dus er moet wat fout gaan. En met dat ik aan het personeel vraag, zou het zometeen misschien kunnen gaan regenen? Kwam het met bakken uit de lucht! Iedereen is gaan schuilen onder zijn parasol, en na 10 minuten was het wel voor even opgehouden! Jammer genoeg begon het om 5 uur weer, maar we hebben wel even kunnen genieten van onze relax dag! Misschien weten jullie dat al, maar in het hotel zitten erg veel mensen van de KLM. We hadden ook wat mensen ervan ontmoet en in de avond zijn we met 2 meiden ervan lekker sushi gaan eten in de stad! We hebben het ubertje gebruikt! En erg goedkope en betrouwbare taxi! Het was ontzettend gezellig en erg lekker! Uiteindelijk zijn we allemaal weer naar het hotel gegaan en lekker gaan slapen, want de volgende dag zou ons nieuwe avontuur echt beginnen! We moesten beginnen met werken! Om 9 uur moesten we beginnen en toen we aankwamen, moesten we eerst achter in het kantoor gaan zitten. We moesten leren hoe we de telefoon hier opnamen en hoe we een telefoon kunnen doorschakelen. Na het een paar keer geprobeerd te hebben mochten we naar de receptie. Hallina en ik hebben onszelf eerst een rondleiding moeten geven door het hotel en we moesten beloven dat we alle deuren open zouden trekken, zodat we alles konden zien. Voor mijn nieuwsgierigheid was dit natuurlijk erg fijn, want nu kon ik legaal alle verschillende kastjes en deuren open trekken. Daarnaast moesten we verschillende kamers bekijken en daarin de verschillen ontdekken. Een echt leuke manier om het hotel een beetje te ontdekken. De dag was alweer bijna voorbij en het enige wat we nog moesten doen was de KLM inchecken. We moesten het welkomswoordje houden en iedereen was erg tevreden en vonden het leuk dat we zo enthousiast waren! Oftewel fieuw! Eerste werkdag was overleefd! De tweede werkdag begon ik bij de receptie en moest ik uiteindelijk weer in het kantoor de telefoon op nemen. Het was erg rustig en aangezien we nog niet veel kunnen, hebben we niet erg veel gedaan! Maar ondanks dat heb ik wel weer veel dingen geleerd! Uiteindelijk moest ik dus weer naar het kantoor en het eerste uur moest ik met een meisje die ik kende. Ze vertelde me dat ik daarna met een vrouw moest die niet zo leuk zou zijn. Nou ik weet niet of wij het over dezelfde hebben gehad, want ze was zo gezellig en lief! We hebben 2 uur aan een stuk door gekletst. Ook de 2e dag moesten we de KLM weer inchecken, aangezien wij hun taal snappen! Alles was opgelost en iedereen was weer erg lief en gezellig! Oftewel dag 2 was ook weer overleefd! Hallina had die avond haar propedeuse gehaald en dat moest natuurlijk even gevierd worden! We hebben het op een shoppen gezet en zijn daarna heel lekker gaan eten, dit keer sushi! Dus we komen al steeds dichter bij Maleisië! Daarna zijn we weer lekker naar het hotel gegaan en dat mocht ook wel, want mijn wekker ging half 6.. vandaag moest ik om 7 uur beginnen! Ook deze dag ging weer snel, was gezellig en heb weer veel geleerd! Ik ben uiteindelijk nog even lekker aan het zwembad gaan liggen en heb gezellig gegeten met Hallina! Ik denk dat er een stiekeme fan bij heb, want de manager van het restaurant kwam me de hele tijd allemaal extra eten brengen en vond het zo leuk om de hele tijd te zeggen 'haai Lynn' en wanneer ik een keer iets mijn nek draaide om te kijken stond die al naast mijn tafel om te kijken of ik een vraag had. Eigenlijk wel ontzettend lief dus! Nu lig ik lekker in bed, een serie te kijken en ondertussen dit verslag te typen! Ik hoop dat jullie hem weer leuk vinden en zo een beetje kunnen volgen hoe het hier gaat! Kus van mij uit het nu zonnige Maleisië! Waar het op dit moment 30 graden is! (Even een leuk feitje

  • 08 Februari 2017 - 18:01

    Pat:

    Wat een leuk verslag weer! Fijn dat je je plekje wat begint te vinden!

  • 08 Februari 2017 - 18:15

    Willy:

    Alsof je er al maanden bent! Klinkt allemaal te gek Lynn, veel succes en plezier! Liefs

  • 08 Februari 2017 - 20:01

    Dorien:

    Leuk om te lezen ook al heb ik al veel gehoord en fijn dat dat je je plekje begint te vinden.
    Ook super om te horen dat je het werk leuk vind, wilde je nog bellen bij thuiskomst maar toen sliep je al.
    Hier top weer vorst en koud je mist er niets aan.
    dikke kus en liefs

  • 09 Februari 2017 - 10:11

    Onno:

    Ha Lynn,
    Gaat volgens mij heel goed met jullie daar. Ik ben toch blij dat we de afgelopen jaren wat aan cultuur hebben gedaan en dat je het virus het volgens mij gaat overnemen. Ik denk dat als dit zo doorgaat Raymond en ik de organisatie van onze jaarlijkse cultuurdag gerust aan jou over kunnen laten. Ik kijk er nu al naar uit. Veel plezier de komende tijd.

  • 10 Februari 2017 - 10:17

    Oma:

    Hoi lynn.

    Wat leuk jouw nieuwe verhaal .

    Veel plezier nog.

    Groetjes oma.

  • 10 Februari 2017 - 14:25

    Raymond:

    Ik kan me helemaal vinden in de opmerking van Onno.
    Ik val helemaal van mijn stoel als ik in het volgende verslag kan lezen dat jullie naar een museum zijn geweest. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kampung Sungai Ramal Dalam

Lynn

Student Hogere Hotelschool Saxion

Actief sinds 21 Jan. 2017
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 85601

Voorgaande reizen:

21 Januari 2017 - 27 Augustus 2017

Stage in Maleisië

Landen bezocht: